Maritime Billeder & Data

SAILOR – IMO: 8401444

Hoveddata

Billede:
IMO:
8401444
MMSI:
276817000
ENI:
Kaldesignal:
ESKF
Hjemhavn:
TALLINN
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1987
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
146meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
158,4meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
23,3meter
Bredde Ext.:
25,3meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
7,345meter
Dybgang design:
6,9meter
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
13,9meter
Dybde til hoveddæk:
7,95meter
Dybde til øvredæk:
13,9meter
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
145,88meter
Load line Bredde:
25,3meter
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
7.050mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,7meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Stocznia Gdanska Im. Lenina, Gdansk, Polen
Skrog nr.:
B489/01
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Wärtsilä-Sulzer 12 ZAV40 diesel, 7680 kW

Effekt :
15.360KW
BHP:
20.883BHP
IHK:
0
rpm:
580
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

2 stk. Wärtsilä 8 R22HF diesel hjælpemaskine, 1180 kW, 1000 rpm
1 stk. Wärtsilä 6 R22HF diesel hjælpemaskine, 890 kW, 1000 rpm

Batterier:
Design Max Hastighed:
20,5knob
Trial Speed:
20,9knob
Servicefart:
20,3knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
45tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Liaaen propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
4,8meter
Propel RPM:
132
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Liaaen
Bovproller Effekt:
1200KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

TALLINK GROUP LTD, Tallin, Estland

Ejer IMO:
1726700
Rederi:

TALLINK GROUP LTD, Tallin, Estland

Rederi IMO:
1726700
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
93727
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
20.921tons
Nettotonnage:
6.235tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
8.027tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
230
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
146Trailere
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
1760meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
DækFrihøjde (FH)LanemeterBiler
Topåbent
Øvre4,7 m.970 LM
Hoved4,7 m.470 LM230
Nedre4,7 m.320 LM
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
20
Besætning fordeling:
Passagerer:
119PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
45
Dæk med kahytter:
Køjer:
119
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
4.987tons
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
1.066tons
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
73tons
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
236tons
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Eksterne ramper:
Hækrampe: 12,0+3,0 x 18,0/10,6 meter. (LxB)

Indterne ramper:
Fast rampe hoved-øvre: 4,5 meter bred.
Fast rampe hoved-tanktop med vandtæt luge.
4 vandtætte døre i siden.
2 vandtætte døre imellem midtersektionen og siden.
1 vandtæt dør, tophængslet, forrest på hækrampen på hoveddækket.

Adgangsveje:
MacGregor
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
NavnPeriode
Finnsailor(21. oktober 1987 - 11. februar 2015)
Sailor(11. februar 2015 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Neste Oy, Naantali, Finland(21. oktober 1987 - 26. januar 1989)
Partrederi Finnsailor, Helsinki, Finland(26. januar 1989 - 15. marts 1994)
Oy Finnlines, Helsinki, Finland(15. marts 1994 - 29. december 2003)
Rederi AB Nordö-Link, Malmö, Sverige(29. december 2003 - 1. november 2007)
Finnlines Belgium NV, Belgien(1. november 2007 - 23. februar 2015)
NAVIRAIL OU(23. februar 2015 - 9. juli 2020)
TALLINK GROUP LTD(9. juli 2020 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Finncarriers-Poseidon (Finnlines Oy og Poseidon Schiffahrt AG), Tyskland(oktober 1987 - 1989)
Partrederi Finnsailor, Helsinki, Finland(26. januar 1989 - 15. marts 1994)
Oy Finnlines, Helsinki, Finland(15. marts 1994 - februar 2000)
Rederi AB Nordö-Link, Malmö, Sverige(februar 2000 - december 2001)
Oy Finnlines, Helsinki, Finland(december 2000 - 29. december 2003)
Rederi AB Nordö-Link, Malmö, Sverige(29. december 2003 - 1. november 2007)
Finnlines Belgium NV, Belgien(1. november 2007 - januar 2015)
Navirail Oy, Tallinn, Estland(januar 2015 - 1. oktober 2016)
DFDS A/S, København, Danmark(1. oktober 2016 - 9. juli 2020)
TALLINK GROUP LTD(9. juli 2020 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
FINNLINES SHIP MANAGEMENT AB(24. april 2009 - 18. januar 2013)
FINNLINES PLC(18. januar 2013 - 13. marts 2015)
WELTON ENTERPRISES OU(13. marts 2015 - 9. juli 2020)
Ukendt(9. juli 2020 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Helsinki (Helsingfors) - Lübeck(oktober 1987 - april 1996)
Helsinki (Helsingfors) - Norrköping(17. april 1996 - 17. december 1996)
Kapellskär - Nådendal(17. december 1996 - februar 2000)
Malmö - Travemünde(februar 2000 - december 2001)
Kapellskär - Nådendal(10. januar 2002 - 23. december 2003)
Malmö - Travemünde(13. januar 2004 - februar 2007)
Kapellskär - Nådendal(20. februar 2007 - 13. marts 2011)
Malmö - Travemünde(maj 2011 - 31. august 2011)
Kapellskär - Nådendal(5. september 2011 - 15. oktober 2011)
Ventspils - Lübeck(december 2011)
Paldiski - Hanko(7. januar 2015 - )
Historiske Flag:
FlagPeriode
Finland(21. oktober 1987 - 1. december 2003)
Sverige(1. december 2003 - 1. januar 2013)
Finland(1. januar 2013 - 1. februar 2015)
Estland(1. februar 2015 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Helsinki(21. oktober 1987 - 1. december 2003)
Malmö(1. december 2003 - 1. januar 2013)
Helsinki(1. januar 2013 - 1. februar 2015)
Tallinn(1. februar 2015 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OIVK](21. oktober 1987 - 1. december 2003)
[SBHY](1. december 2003 - 1. januar 2013)
[OJQE](1. januar 2013 - 1. februar 2015)
[ESKF](1. februar 2015 - )
Historiske MMSI:
MMSIPeriode
265038000(1. december 2003 - 1. januar 2013)
230638000(1. januar 2013 - 1. februar 2015)
276817000(1. februar 2015 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode
Hydor AS(20. august 2020 - 4. november 2021)
Assuranceforeningen Gard - Norway(4. november 2021 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
DNV (IACS)( - 20. marts 2015)
Registro Italiano Navale (IACS)(23. februar 2015 - )
Kaptajn:
Søsterskibe:

FINNFOREST (8500680)
TRANSLUBECA (8706040)

Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
1. marts 1984
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
15. januar 1986
Kølstrakt:
Søsat:
31. oktober 1986
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
10. oktober 1987
Leveret:
21. oktober 1987
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
6. februar 2021 14:27
Sidst opdateret:
8. januar 2023 03:25
Hvor er SAILOR?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.