Maritime Billeder & Data

CORONA SEA – IMO: 9357597

Hoveddata

Billede:
Corona Seaways nordgående i Storebælt d. 30. december 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Corona Seaways nordgående i Storebælt d. 30. december 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen
IMO:
9357597
MMSI:
255814000
ENI:
Kaldesignal:
CQUR
Hjemhavn:
Madeira
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
2008
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
169,8meter
LOA:
187,056meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
26,5meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,9meter
Dybgang design:
6,8meter
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
4,233meter
Dybgang for max:
7,073meter
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
5,535meter
Dybgang agter max:
7,073meter
Dybde:
15,65meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
2.018mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Jinling Shipyard, Nanjing, Kina
Skrog nr.:
JLZ05-0402
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. MAN B&W 8L48/60 8-cylindre diesel, 9600 kW

Effekt :
19.200KW
BHP:
0
IHK:
0
rpm:
500
Boring:
480mm.
Slaglængde:
600mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
20knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:

2 stk. Newageint PM734 diesel, 804 kW

Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Leomar Ro-Ro AB, Stockholm, Sverige

Ejer IMO:
6068941
Rederi:

Admare Ship Management AB, Göteborg, Sverige

Rederi IMO:
5801251
ISM Manager:

Admare Ship Management AB, Göteborg, Sverige

ISM IMO:
5801251
Klassen leveret:
17. december 2009
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
08212663
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
25.609tons
Nettotonnage:
7.682tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
11.702tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
22.166tons
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:

36124,90 m3

Lastrum Note::
Containere:
Containere:
183FEU
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
230Trailere
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
3178meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
12PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
12
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
6.067,9m3
Balasttanke:
6.219,6tons
Brændstof-tanke:
1.133,3m3
Brændstof-tanke:
1.110,63tons
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
110m3
Dieselolie:
93tons
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
130,7tons
Frisk Vand:
117,63m3
Frisk Vand:
226,5tons
Drikkevand:
226,5m3
Spildevand:
85,1m3
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Tor Corona(18. januar 2008 - 13. april 2012)
Corona Seaways(13. april 2012 - 12. januar 2018)
Corona Sea(12. januar 2018 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Snowdon Leasing Co, Ltd., London, England(18. januar 2008 - 12. april 2018)
Ellingsen Ro-Ro Ltd., Malta(12. april 2018 - 20. december 2018)
Leomar Ro-Ro AB, Stockholm, Sverige(20. december 2018 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Norbulk Shipping UK Ltd., London, Storbritannien(18. januar 2008 - 29. september 2009)
Ellingsen OSM Ship Management AB, Göteborg, Sverige(29. september 2009 - 1. juni 2014)
Admare Ship Management AB, Göteborg, Sverige(1. juni 2014 - )
CharterPeriode
DFDS Tor Line A/S, København, Danmark(18. januar 2008 - 31. december 2017)
Transfennica Nederland B.V., Holland(januar 2018 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Ellingsen OSM Ship Management AB, Göteborg, Sverige(29. september 2009 - 1. juni 2014)
Admare Ship Management AB, Göteborg, Sverige(1. juni 2014 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Fredericia - København - Klaipeda(1. marts 2008 - januar 2009)
Århus - Fredericia - København - Klaipeda(januar 2009 - 3. november 2014)
Immingham - Rotterdam(8. november 2014 - december 2014)
Lübeck - Hanko(januar 2018 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Storbritannien
(18. januar 2008 - 26. januar 2023)
Portugal
(26. januar 2023 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
London(18. januar 2008 - 26. januar 2023)
Madeira(26. januar 2023 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
2AGT5(18. januar 2008 - 26. januar 2023)
CQUR(26. januar 2023 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
235059487(18. januar 2008 - 26. januar 2023)
255814000(26. januar 2023 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Finnpulp9212644
Finnmill9212656
Hafnia Sea (ex. Tor Hafnia)9357602
Fionia Sea (ex. Tor Fionia)9395343
Finnbreeze9468889
Jutlandia Sea (ex. Tor Jutlandia)9395355
Finnsea9468891
Finnsky9468906
Finnsun9468918
Finntide9468920
Finnwave9468932
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
1. juni 2005
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
20. oktober 2006
Kølstrakt:
Søsat:
25. april 2007
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
18. januar 2008
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
4. december 2013På vej fra Fredericia til København udbrød der brand på vogndækket på Corona Seaways, der var lastet med trailere og containere. Ro-ro færgen gik i havn i Helsingborg, hvor branden blev slukket.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:
Corona Seaways nordgående i Storebælt d. 30. december 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Corona Seaways nordgående i Storebælt d. 30. december 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen

Statistik

Statistik:
Oprettet:
9. april 2023 14:04
Sidst opdateret:
9. april 2023 15:48
Hvor er CORONA SEA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.