Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

HAFNIA SEA – IMO: 9357602

Hoveddata

Billede:
IMO:
9357602
MMSI:
235060989
ENI:
Kaldesignal:
2AMH9
Hjemhavn:
London
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
2008
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
169,8meter
LOA:
187,06meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
26,5meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,9meter
Dybgang design:
6,8meter
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
4,233meter
Dybgang for max:
7,073meter
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
5,535meter
Dybgang agter max:
7,073meter
Dybde:
15,65meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
2.018mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
8,156meter
Agter udhæng:
9,1meter
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Jinling Shipyard, Nanjing, Kina
Skrog nr.:
0403
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Dobbeltbund
Skot:
6
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
4
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. MAN 8L48/60 (8-cylindre) diesel, 9600 kW

Effekt :
19.200KW
BHP:
26.104BHP
IHK:
0
rpm:
500
Boring:
480mm.
Slaglængde:
600mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
20knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
130
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
1200KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
2 blade
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:

2 stk. diesel generator, 804 kW

Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
2 stk. 1200 kW
Kedler:
2
Kedler Type:

1 stk. hjælpekedel
1 stk. Udstødningsgaskedel

Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Leomar Ro-Ro Ab, Göteborg, Sverige

Ejer IMO:
6068941
Rederi:

Admare Ship Management AB (Transfennica)

Rederi IMO:
5801251
ISM Manager:

Admare Ship Management AB

ISM IMO:
5801251
Klassen leveret:
27. maj 2010
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
08213526
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Hanko - Lübeck
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
25.609tons
Nettotonnage:
7.700tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
11.702tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:

36124,90 m3

Lastrum Note::
DækArealMax. belastning
Top dæk2330 m23,0 t/m2
Øvre dæk3390 m23,0 t/m2
Hoved dæk3300 m26,0 t/m2
Tank top1524 m26,0 t/m2
Containere:
324TEU
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
75
Note containere:
DækTEUReefer
Top dæk21620
Øvre dæk10835
Hoved dæk20
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
600
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
230Trailere
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
3178meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
30Personer
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
12PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
12
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
6.067,9m3
Balasttanke:
6.219,6tons
Brændstof-tanke:
1.133,3m3
Brændstof-tanke:
1.110,63tons
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
110m3
Dieselolie:
93,5tons
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
130,7m3
Smøreolie:
117,63tons
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
226,5m3
Frisk Vand:
226,5tons
Drikkevand:
0
Spildevand:
85,1m3
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:
TankAntal
Ballast31
Brændstof12
Smøreolie6
Frisk vand4
Diesel olie4
Spildevand3
Slam2
Chain1
Slop1

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Tor Hafnia(24. april 2008 - 3. marts 2011)
Hafnia Seaways(3. marts 2011 - 6. marts 2018)
Hafnia Sea(6. marts 2018 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Norbulk Shipping of Glasgow, Glasgow, Skotland(24. april 2008- 25. april 2008)
Snowdon Leasing Co ltd(25. april 2008 - 12. april 2018)
Leomar Ro-Ro Ab, Göteborg, Sverige(12. april 2018 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
DFDS Tor Line A/S, København, Danmark(24. april 2008 - 2011)
DFDS A/S, Danmark(2011 - 31. december 2017)
Transfennica Nederland B.V., Holland(januar 2018 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Ellingsen Ship Management AB(5. oktober 2009 - 1. juni 2014)
Historiske Ruter:
RutePeriode
Göteborg - Tilbury(3. juni 2008 - 2010)
Cuxhaven - Immingham(16. september 2010 - december 2017)
Hanko - Lübeck(januar 2018 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Storbritannien
(24. april 2008 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
London(24. april 2008 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[2AMH9](24. april 2008 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
235060989(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Finnpulp9212644
Finnmill9212656
Corona Sea (ex. Tor Corona)9357597
Fionia Sea (ex. Tor Fionia)9395343
Finnbreeze9468889
Jutlandia Sea (ex. Tor Jutlandia)9395355
Finnsea9468891
Finnsky9468906
Finnsun9468918
Finntide9468920
Finnwave9468932
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
Søsat:
21. september 2007
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
24. april 2008
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
19. oktober 2011Der udbrød brand i saunaen ombord på Hafnia Seaways undervejs fra Immingham til Cuxhaven. Besætningen kunne ikke få ilden under kontrol, men ved hjælp af brandmandskab fra Brunsbüttel lykkedes det at slukke banden. Hafnia Seaways kunne derefter fortsætte sejladsen til Cuxhaven. Der var 20 besætningsmedlemmer og 7 passagerer ombord. 6 blev efterfølgende behandlet for røgforgiftning, ingen kom alvorligt til skade.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
9. maj 2022 17:00
Sidst opdateret:
22. november 2023 00:33
Hvor er HAFNIA SEA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.