Hoveddata

Billede
IMO
9212644
MMSI
230643000
ENI
Kaldesignal
OJQH
Hjemhavn
Helsinki
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
2002
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
169,8meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
187,1meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
26,5meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6,8meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybgang is klasse
0
Dybde
8,9meter
Dybde til hoveddæk
0
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til top dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Load line længde
169,4meter
Load line Bredde
26,5meter
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
5,55meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Skrog seperation
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Nanjing Jinling Shipyard , Nanjing / Kina
Skrog nr.
705
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
4
Dæk delvise
3
Dæk Total
Skrog beskrivelse
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Bro
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse

2 stk. MAN B&W 9L48/60 diesel

Effekt
18.900KW
BHP
25685BHP
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Middel effektivt tryk
0
Stempel hastighed
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
22knob
Trial Speed
0
Servicefart
20knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
Brændstof-forbrug
0
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Alpha
Propel Diameter
5meter
Propel RPM
130
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
Ulstein
Bovproller Effekt
1100KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
2 stk. Sperry finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer

2 stk. Volvo Mitsubishi 800 kW hver

Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type

Aalborg Industries

Starter type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Forbrændingsanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

FINNLINES SHIP MANAGEMENT AB

Rederi IMO
5022388
Ejer

RORO II PULP AB

Ejer IMO
5476071
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
88181
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Standard P&I Club per Charles Taylor & Co
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Bruttotonnage
25.732tons
Nettotonnage
0
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Dødvægt
11.170tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere
330TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
75
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
16
Besætning fordeling
Passagerer
12PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer

6 stk. dobbeltkahytter = 12 PAX

Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
16
Køjer besætning
Beskrivelse

8 stk. Officers kahytter
8 stk. Besætnings kahytter

Biler
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Kassetter
Note Trailere
Busser
Lanemeter
2681meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk

Vejrdæk: Frihøjde åbent, 360 TEU
Øvre dæk: Frihøjde 4,70 meter, 1168 lanemeter.
Hoveddæk: Frihøjde 5,55 meter, 1043 lanemeter.
Nedre dæk: Frihøjde 5,55 meter, 470 lanemeter.

Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Tidligere Passager Faciliteter
Note forbrug

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Stole
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Laminat
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
5.680m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
1.123m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
175m3
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
0
Smøreolie
0
Frisk Vand
168m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
500m3
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvands-produktion
Tank Kapacitet
Spildevands-behandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Rednings-udstyr
Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakuerings-system
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper

Agter rampe til hoveddæk: 16+3 x 13,2 meter (LxB)
Agter rampe til øvre dæk: 16,0+3,0 x 6,0 meter (LxB)

Intern rampe: Fast rampe 49,0 x 4,2 meter (LxB)

Adgangsveje
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
Laste computer
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Zodiacs
Zodiac beskrivelse
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne

Søsat som: Finncarrier (28. juni 2001)
Finnpulp (25. februar 2002 - )

Historiske ejere

Finnlines Oy, Helsinki, Finland (25. februar 2002 - )

Historiske Rederier

Finnlines Oy, Helsinki, Finland (25. februar 2002 - maj 2009)
Grimaldi Group, Genova, Italien (maj 2009 - februar 2010)
Finnlines Oy, Helsinki, Finland (februar 2010 - )

Historiske ISM
Historiske Ruter
Historiske Hjemsteder

London (25. februar 2002 - 8. maj 2008)
Malmö (8. maj 2008 - august 2013)
Helsinki (august 2013 - )

Historiske Flag

Storbritannien (25. februar 2002 - 9. maj 2008)
Sverige (8. maj 2008 - august 2013)
Finland (august 2013 - )

Historiske Kaldesignal

SCIK (8. maj 2008 - august 2013)
OJQH (august 2013 - )

Historiske MMSI

266295000 (8. maj 2008 - august 2013)
230643000 (august 2013 - )

Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

Finnmill (9212656)
Corona Seaways (ex. Tor Corona) (9357597)
Hafnia Seaways (ex. Tor Hafnia) (9357602)
Fionia Sea (ex. Tor Fionia) (9395343)
Finnbreeze (9468889)
Jutlandia Sea (ex. Tor Jutlandia) (9395355)
Finnsea (9468891)
Finnsky (9468906)
Finnsun (9468918)
Finntide (9468920)
Finnwave (9468932)

Projekteret
Bestilt
18/12/1999
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
26/10/2000
Kølstrakt
Søsat
28/06/2001
Søsat
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
25/02/2002
Leveret
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Skrottet
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder
Horn
Noter

Billeder

Billeder
Hvor er FINNPULP: