Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

MEGA VICTORIA – IMO: 8601915

Hoveddata

Billede:
IMO:
8601915
MMSI:
230172000
ENI:
Kaldesignal:
OIWS
Hjemhavn:
Mariehamn
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1988
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
149,8meter
LOA:
169,4meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
27,61meter
Bredde Ext.:
28,2meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,35meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
13,99meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
153,57meter
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Brodogradevna Industrija, Split, Kroatien
Skrog nr.:
356
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
14
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Wärtsilä-Pielstick 12PC26V-400 diesel hovedmaskine, 6000 kW

Effekt :
24.000KW
BHP:
0
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

4 stk. Wärtsilä 6R32 BC diesel hjælpemaskine

Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
21,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa 157XF3/4 propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
KaMeWa 2400D/AS-CP
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Corsica Ferries France SA, Bastia, Frankrig

Ejer IMO:
0523782
Rederi:

Corsica Ferries France SA, Bastia, Frankrig

Rederi IMO:
0523782
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
15087
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
34.384tons
Nettotonnage:
11.370tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
3.690tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
450
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
57Trailere
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
970meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
200
Besætning fordeling:
Passagerer:
2480PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
12
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
564
Dæk med kahytter:
5
Køjer:
1946
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
776,3m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Amorella(28. september 1988 - )
Mega Victoria( )
Historiske ejere:
EjerPeriode
SF-Line Oy, Mariehamn, Finland(28. september 1988 - 12. april 1995)
Viking Line, Mariehamn, Finland (12. april 1995 - 17. oktober 2022)
Corsica Ferries France SA, Bastia, Frankrig(17. oktober 2022 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
SF-Line Oy, Mariehamn, Finland(28. september 1988 - 12. april 1995)
Viking Line, Mariehamn, Finland (12. april 1995 - 17. oktober 2022)
Corsica Ferries France SA, Bastia, Frankrig(17. oktober 2022 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Ukendt(17. oktober 2022 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Turku (Åbo) - Mariehamn - Stockholm(14. oktober 1988 - juni 1999)
Helsinki (Helsingfors) - Stockholm(2. juni 1997 - 15. juni 1997)
Helsinki (Helsingfors) - Stockholm(maj 1998)
Turku (Åbo) - Mariehamn / Långnäs - Stockholm(1. juli 1999 - 1. marts 2022)
Helsinki (Helsingfors) - Mariehamn - Stockholm(1. april 2022 - 18. september 2022)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Finland
(28. september 1988 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Mariehamn(28. september 1988 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OIWS](28. september 1988 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
230172000(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Crown Seaways (ex. Crown of Scandinavia)8917613
Gabriella (ex. Frans Suell)8917601
Isabelle (ex. Isabella)8700723
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
3. februar 1986
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
31. oktober 1986
Kølstrakt:
Søsat:
11. juli 1987
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
28. september 1988
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
1. - 12. oktober 1988Forsejlet fra Split til Helsinki.
1. februar 1993Grundstødte nord for Oxdhupet på vej mod Stockholm. Amorella var i stand til at komme fri for egne maskiner, men måtte efterfølgende repareres, der var skader på bunden og mindre lækager, og desuden lækkede færgen dieselolie.
27. februar 1995Brand i en kahyt.
10. oktober 2001Brand i en kahyt.
1. - 12. september 2002På værft i Naantali (Nådendal).
4. marts 2010Amorella kolliderede med Finnfellow nær øen Tjärven i Ålandshavet kort før kl. 16. Der skete kun ubetydelige skader på skibene, og ingen af de 1101 passagerer om bord kom til skade. Amorella gik fast i isen og kom senere fri med hjælp fra isbrydere.
7. maj 2013Amorella havde for høj hastighed ved ankomst til færgelejet i Turku. Færgelejet tog skade, men færgen klarede frisag og kunne forsinket afgå fra et andet færgeleje.
14. december 2013På vej fra Turku mod Stockholm med 1945 passagerer om bord grundstødte Amorella ved Yttre Jutholmskläppen nær Föglö, Åland. Grundstødningen skyldtes tilsyneladende et blackout. Amorella blev trukket løs først på aftenen, og efter inspektion kunne færgen sejle til Marienhamn. Tidligt dagen efter kunne passagererne til Sverige fortsætte til Stockholm med færgen Rosella.
6. januar 2016På grund af stort og hurtigt fald i temperatur fik Amorella en revne på øverste dæk. De finske søfartsmyndigheder godkendte, at færgen kunne fortsætte sejladsen fra Turku.
7. januar 2016Tilbageholdt af de svenske søfartsmyndigheder på grund af revnen.
8. januar 2016Atter i drift efter midlertidig reparation.
27. januar - 11. februar 2016På værft i Landskrona for vedligehold og endelig reparation.
20. september 2020Amorella påsejlede en stor isbøje i Ålands skærgård. Da færgen tog vand ind, valgte kaptajnen at sætte færgen på grund ved Järsö. Der var 207 passagerer og 74 besætningsmedlemmer om bord, ingen kom til skade. Færgen blev sat på grund kl. ca. 12.50. Passagererne blev evakueret med SAR både til Svinö færgested, de sidste var i land kl. 17.15.
24. september 2020Bugseret til Turku for reparation.
1. oktober 2020Lille brand i maskinrummet slukket efter kort tid.
29. oktober 2020Afgik fra værftet.
4. november 2020Atter i fart.
1. - 31. marts 2022Oplagt i Turku.
31. marts 2022Forsejlet fra Turku til Helsinki.
4. august 2022Viking Line indgik aftale med Corsica Ferries om salg at Amorella med overtagelse i oktober. Færgens nye navn vil blive Mega Victoria.
21. september - 3. oktober 2022Forsejlet fra Helsinki til Genova.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
1. januar 2023 17:25
Sidst opdateret:
26. november 2023 13:07
Hvor er MEGA VICTORIA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.