Maritime Billeder & Data

NORWEGIAN SPIRIT – IMO: 9141065

Hoveddata

Billede:
Norwegian Spirit ved Oceankaj i København d. 26. august 2019. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Norwegian Spirit ved Oceankaj i København d. 26. august 2019. Foto: Nicolaj D. Jepsen
IMO:
9141065
MMSI:
311746000
ENI:
Kaldesignal:
311746000
Hjemhavn:
Nassau
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Leo
Byggeår:
1998
Byggepris:
$350 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
235,6meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
268,6meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
32,2meter
Bredde Ext.:
32,3meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
50meter
Skrog højde:
0
Dybgang:
8,421meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
11,5meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
237,48meter
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Jos. L. Meyer Werft, Papenburg, Tyskland
Skrog nr.:
646
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
15
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
13
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Hempel
Kabler:
Fortøjningsspil:
Hatlapa
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. MAN B&W 14V48/60 diesel, 14700 kW
2 stk. ABB fremdrivningsmaskine, 20000 kW hver, 54385 HK total.

Effekt :
58.800KW
BHP:
79.945BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
25,5knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
20knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
IF600
Brændstof-forbrug:
200tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa fastbladet propel
Propel Diameter:
5,8meter
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Brunvoll
Bovproller Effekt:
2360KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
1
Hækpropel Producent:
Brunvoll
Hækpropeller effekt:
2.360KW pr. stk.
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Fincantieri finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Caterpillar
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:

Aalborg

Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Porsgrunn
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Alfa Laval
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Norwegian Spirit Ltd., Miami, Florida, USA

Ejer IMO:
5273705
Rederi:

Norwegian Cruise Line (NCL), Miami, Florida, USA 

Rederi IMO:
5356321
ISM Manager:

Norwegian Cruise Line (NCL), Miami, Florida, USA 

ISM IMO:
5356321
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
19447
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
75.904tons
Nettotonnage:
45.960tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
8.530tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
1125
Besætning fordeling:
Passagerer:
2414PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
1:2,15
Elever:
Dæk:
13
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
1006
Dæk med kahytter:
7
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

6 x Tema suiter: 12 PAX
11 x Junior suiter: 22 PAX
164 x Standard suiter: 328 PAX
210 x 3 sengs kahyt: 630 PAX
217 x 4 sengs kahyt: 868 PAX
370 x 4 sengs indvendig kahyt: 1480 PAX
4 x Handicap kahyt: 8 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
396
Køjer besætning:
Beskrivelse:

Officers suiter: 6
Officers kahyt: 69
Besætningskahyt: 321

Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
2
Swimming pool:
Spabad:
5
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Tillberg Design

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
110V, 220V
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
3.270m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
2.530m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
230m3
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
180m3
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
2.530m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Format Chemie
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Serck Como
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:

Fassmer

Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Saajos
Sprinkler:
Hifog
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
IMS
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
DBC
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
9
Elevatorer:

MacGregor

Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
S-r-sh
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
ABB Fläkt
AC-kølere:
Sabroe Marine
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Electrolux
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Deerberg
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
EVAC
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Superstar Leo(25. september 1998 - 30. april 2004)
Norwegian Spirit(30. april 2004 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Star Cruises, Kuala Lumpur, Malaysia(25. september 1998 - 30. april 2004)
Norwegian Cruise Line (NCL), Miami, Florida, USA (30. april 2004 - 1. oktober 2006)
Norwegian Spirit Ltd., Miami, Florida, USA(1. oktober 2006 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Star Cruises, Kuala Lumpur, Malaysia(25. september 1998 - 30. april 2004)
Norwegian Cruise Line (NCL), Miami, Florida, USA (30. april 2004 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Genting Cruise Lines, Hong Kong(27. januar 2003 - 11. januar 2005)
Norwegian Cruise Line (NCL), Miami, Florida, USA (11. januar 2005 - )
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Panama(25. september 1998 - 30. april 2004)
Bahamas
(30. april 2004 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Panama City(25. september 1998 - 1. maj 2004)
Nassau(30. april 2004 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
C6TQ6(30. april 2004 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
311746000(30. april 2004 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Explorer Dream9141077
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
22. november 1995
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
5. oktober 1996
Kølstrakt:
Søsat:
20. marts 1998
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
25. september 1998
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
2020
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:
Norwegian Spirit ved Oceankaj i København d. 26. august 2019. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Norwegian Spirit ved Oceankaj i København d. 26. august 2019. Foto: Nicolaj D. Jepsen

Statistik

Statistik:
Oprettet:
14. januar 2021 23:34
Sidst opdateret:
22. marts 2023 22:36
Hvor er NORWEGIAN SPIRIT?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.