
Hoveddata
- Navn:
- CROWN IRIS
- IMO:
- 8814744
- MMSI:
- 370610000
- ENI:
- Kaldesignal:
- 3EGC6
- Flag:
- Panama
- Hjemhavn:
- Panama
- Pennant:
- Type:
- Krydstogtskib
- Typebetegnelse:
- Kategori:
- Egenskab:
- Anvendelses-type:
- Klasse:
- Service Status:
- Aktiv / Idrift
- Byggeår:
- 1992
- Byggepris:
- $230 millioner
- Stenfisker-nummer:
- Kontrol-nummer:
- Skibsregister-nummer:
- Havnekending Nr.:
- Kendings-bogstaver:
- EU-identifikation:
- Sejl nr.:
- Register:
- PAN - Panama
- AIS klasse:
- A
- Ophugget:
- Forlist:
- Udgået:
- Levetid:
- 0
- Levetid:
- Levetid:
- Nyt IMO:
- Tidligere IMO:
- Note Hoveddata:
Dimensioner
- Længde:
- 185,8meter
- Længde imellem perpendikulær:
- 0
- LOA:
- 207,14meter
- Længde incl. klapper:
- 0
- Længde SOLAS:
- 0
- Længde bovspryd:
- 0
- LOA incl. bovspryd:
- 0
- Bredde:
- 27meter
- Bredde Ext.:
- 27,6meter
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
- 0
- Bredde hvert skrog:
- 0
- Højde (Airdraft):
- 0
- Skrog højde:
- 0
- Dybgang:
- 6,2meter
- Dybgang design:
- 0
- Dybgang Ro-Ro:
- 0
- Dybgang Ro-Pax:
- 0
- Dybgang med ride control:
- 0
- Dybgang uden ride control:
- 0
- Dybgang med stabilisator:
- 0
- Dybgang uden stabilisator:
- 0
- Dybgang is klasse:
- 0
- Dybgang for min:
- 0
- Dybgang for max:
- 0
- Dybgang midtskibs min.:
- 0
- Dybgang midtskibs max.:
- 0
- Dybgang agter min:
- 0
- Dybgang agter max:
- 0
- Dybde:
- 14meter
- Dybde til hoveddæk:
- 0
- Dybde til øvredæk:
- 0
- Dybde til vejrdæk:
- 0
- Dybde nedre dæk:
- 0
- Dybde shelter dæk:
- 0
- Dybde båddæk:
- 0
- Dybde til togdæk:
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
- 0
- Dybde til top dæk:
- 0
- Dybde til passager landgang:
- 0
- Dybde salon dæk:
- 0
- Dybde til promenadedæk:
- 17,08meter
- Dybde skot dæk:
- 0
- Load line længde:
- 186,865meter
- Load line Bredde:
- 27,6meter
- Længde bro til stævn:
- 0
- Længde bro til hæk:
- 0
- Bredde Brovinger:
- 0
- Fribord:
- 0
- Køl til mast:
- 0
- Køl til skorsten:
- 0
- Mastetop over havoverfladen:
- 0
- Højde på skorsten:
- 0
- Broens øjehøjde:
- 0
- Højde til båddæk:
- 0
- Højde til vejrdæk:
- 0
- Højde til hoveddæk:
- 0
- Højde øvredæk:
- 0
- Højde til dæk 3:
- 0
- Stævn udhæng:
- 0
- Agter udhæng:
- 0
- Rise of Floor:
- 0
- Bulb Længde:
- 0
- Frihøjde Vogndæk:
- 0
- Længde på vogndæk:
- 0
- Deplacement:
- 0
- Rækkevidde:
- 0
- Længde promenade dæk:
- 0
- Bredde promenade dæk:
- 0
- Højde promenade dæk:
- 0
- Skrog seperation:
- 0
- Dimensionstal:
- 0
- Testdybde:
- Note Dimensioner:
Dybde Majesty dæk: 25,42 meter.
Længde overalt: 173,5 m, Længde: 152,2 m, Bredde: 27,6 m, Dybgang: 6,2 m (1992)
Skrog
- Værft:
- Kvaerner Masa-Yards Oy, Åbo, Finland
- Skrog nr.:
- 1312
- Værft Skroget:
- Skrog nr. / Skrogværft:
- Skrog Materiale:
- Stål
- Skrogform:
- Strukturel designtype:
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion:
- Skot:
- Skot olie:
- Gennemgående Dæk:
- 9
- Dæk delvise:
- Dæk Total:
- Skrog beskrivelse:
- Design:
Knud E Hansen
- Outfitter:
Gehr
- Towing tank:
- Model test:
- Aluminium:
- Manøvreringstest:
- Lugetype:
- Vindues vasker:
- Koøjer:
- Vinduer:
- Bro:
- Vinduer:
- Døre:
- Kahytter:
- Ippokampos (1999) Kvaerner Piikkiö (1992)
- Magrodome:
- Luger:
- Luger:
- Rør:
- Maling:
- Kabler:
- Fortøjningsspil:
- Fast ballast:
- 0
- Isklasse:
- 1A Super
- Polar code:
- Isbrydende Kapacitet:
- 0
- Bulbstævn:
- Ja
Maskine
- Beskrivelse:
4 stk. Wärtsilä 6R42 diesel, 5280 kW
4 stk. Wärtsilä 6R32E diesel hjælpemaskine, 2460 kW, 750 rpm
- Effekt :
- 21.120KW
- BHP:
- 28.715BHP
- IHK:
- 0
- rpm:
- 500
- Boring:
- 0
- Slaglængde:
- 0
- Middel effektivt tryk:
- 0
- Stempel hastighed:
- 0
- Hjælpe-maskineri:
- Batterier:
- Design Max Hastighed:
- 20,8knob
- Trial Speed:
- 0
- Servicefart:
- 19knob
- Note servicefart:
- Økonomifart:
- 0
- Hastighed for sejl:
- 0
- Fart uddykket:
- 0
- Fart neddykket:
- 0
- Maskine bygge sted:
- Maskine Bygge dato:
- Drivmiddel:
- Olie
- Brændstof-kvalitet:
- 7200 sec
- Brændstof-forbrug:
- 115tons i døgnet
- Havneforbrug:
- 0
- Brændstof optimering:
- Brændstof-forbrug Note:
- Propeller:
- 2
- Propeller Type:
- KaMeWa propel med justerbare skrueblade
- Propel Diameter:
- 4,5meter
- Propel RPM:
- 145
- Propelaksel længde:
- 0
- Aksel diameter:
- Padlehjul:
- Padlehjul effekt:
- 0
- Padlehjul diameter:
- Sidehjul:
- Bovpropeller:
- 2
- Bovpropel Producent:
- KaMeWa
- Bovproller Effekt:
- 1000KW pr. stk.
- Bovproller Effekt:
- 0
- Bovpropel Effekt:
- 0
- Bovpropel diameter:
- 0
- Hækpropeller:
- Hækpropel Producent:
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropel Effekt:
- 0
- Hækpropel diameter:
- 0
- Ror:
- Stabilisator:
- 2 stk. Sperry Gyrofin finne-stabilisator (en i hver side)
- Ride control:
- Generatorer:
- Strøm-spænding:
- 0
- Belysnings-spænding:
- 0
- Frekvens:
- 0
- Nødgenerator:
- Aksel-generatorer:
- Kedler:
- Kedler Type:
Aquamaster
- Starter type:
- Udstødnings-gaskedel:
- Gear reduktion:
- Akselsystem:
- Fremdriftkontrol:
- Integreret fremdrift:
- Styremaskine:
- Trykluft receivers:
- Anti vibration:
- Vibrations beregning:
- Automatisering af maskinrum:
- Motorovervågning:
- Heeling-system:
- Stabilitetsberegning:
- Dæks maskineri:
- Landstrøm:
- Scrubber:
- Elinstalationer:
- ABB Strömberg
- Separatorer:
- Kompressorer:
- Renseanlæg:
- Forbrændingsanlæg:
- Bovspryd:
- Master:
- Mastehøjde:
- 0
- Sejl:
- Sejl Areal:
- 0
- Max. Sejl Areal:
- 0
- Rotorsejl:
- Note: Rotorsejl:
- Tovværk:
- Tovender:
- Noter maskinen:
Management
- Ejer:
Universe Cruises Ltd., Haifa, Israel
- Ejer IMO:
- 6053825
- Rederi:
Mano Cruise (Mano Maritime Ltd.), Haifa, Israel
- Rederi IMO:
- 1823982
- ISM Manager:
Mano Cruise (Mano Maritime Ltd.), Haifa, Israel
- ISM IMO:
- 1823982
- Klassifikations-selskab:
- Registro Italiano Navale (IACS)
- Klassen leveret:
- 4. marts 2019
- Klassen suspenderet:
- Skibsregister-nummer:
- DNV GL id:
- Lloys's:
- BV Reg:
- RI:
- 98079
- ABS:
- CRS:
- RS:
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
- Korean ship register:
- Polish Register of Shipping (IACS):
- Biro Klasifikasi Indonesia:
- Dromon Bureau of Shipping:
- TL Register number:
- Note: classification:
- DNV +1A1, Ice 1A*, Passenger Ship A, Unrestricted Service, E0, T.MON., PMS, IMO
- P&I Forsikrings selskab:
- American Steamship Owner P&I association
- Station:
- Mægler:
- Rute:
- Krydstogter
- Sejltid:
Navigationsudstyr
- Autonomt:
- Magnetisk Kompas:
- Gyro Kompas:
- Radar:
- Radar 9GHz:
- 2nd Radar 9GHz:
- Radar 2nd Radar 3GHz:
- Radare:
- Atlas
- ARPA:
- ATA:
- AIS:
- Ja
- AIS:
- VDR:
- Speed Log:
- Speed Log Over the Ground:
- Ekkolod:
- Ekkolod:
- Rate-of-Turn Indicator:
- Heading Control System:
- GPS Modtager:
- Track Control System:
- ECDIS:
- Long Range Identification and Tracking:
- Sound Reception System:
- VHF:
- Ja
- VHF:
- VHF/DSC:
- Security Alert System:
- BNWAS:
- GMDSS:
- Radio Område:
- INMARSAT:
- STGTEL:
- DSL:
- Søkortplotter:
- Autopilot:
- Sideskanner:
- MF/DSC:
- Integreret automatik:
- Navigation system:
- Atlas
- Satellit navigation:
- Radio station:
- Kortplotter:
- Voyage Data:
- Kommunikation ombord :
- Telekomunikation:
- Fiberoptisks system:
- Integrated bridge:
- Autopilot:
- Navtex:
- Satelit:
- Computer:
- Telefon:
- Satcom:
- Styrhus udstyr:
- Skibs Management:
- Crew finder:
- Note: Navigation:
Tonnage
- Bruttotonnage:
- 41.662tons
- Nettotonnage:
- 21.602tons
- Bruttoregister-ton:
- 0
- Nettoregister-ton:
- 0
- Dødvægt:
- 2.700tons
- Dødvægt design:
- 0
- Dødvægt Ro-Pax:
- 0
- Dødvægt Ro-Ro:
- 0
- Displacement:
- 0
- Displacement uddykket:
- 0
- Displacement neddykket:
- 0
- Bruttotonnage Suez:
- 0
- Bruttotonnage Panama:
- 0
- Nettoregisterton Suez:
- 0
- Nettoregisterton Panama:
- 0
- Sikkerheds-tonnage:
- 0
- Note Tonnage:
BT: 32396, NT: 16600, DW: 2600 (1992)
Kapacitet
- Lastrum:
- Dæksplads:
- 0
- Gods kapacitet:
- Lastrum Note::
- Containere:
- Containere:
- Container 14mt:
- Kølecontainere / Reefer plugs:
- Note containere:
- Udholdenhed:
- Pæletræk:
- 0
- Biler:
- Lastbiler:
- Note: Lastbiler:
- Trailere:
- Kassetter:
- Note Trailere:
- Busser:
- Lanemeter:
- Camper stik:
- Note: RoRo / Bildæk:
- Jernbanespor:
- Jernbanespor længde:
- 0
- Note: Spor:
- Cykler:
- Lighters:
- Note: Kapacitet:
1992:
2 x Royal Suites = 4 PAX
14 x suites = 28 PAX
253 x de luxe = 506 PAX
45 x superior = 90 PAX
210 x standard = 420 PAX
4 x handikap = 8 PAX
Person Kapacitet
- Person kapacitet:
- Besætning:
- 600
- Besætning fordeling:
- Passagerer:
- 1970PAX
- Passagerer sommer:
- Passagerer vinter:
- Passagerer oceangående:
- Passagerer kystfart:
- Passagerer havnefart:
- Note Passagerer:
- Crew / Pax-forhold:
- 1:3,28
- Elever:
- Dæk:
- 9
- Passagerdæk:
- Fragtdæk:
- Kahytter:
- 731
- Dæk med kahytter:
- 9
- Køjer:
- Underkøjer:
- Hængekøjer:
- Sæder:
- Dækspladser:
- Kahytter med balkon:
- Andel af udvendige kahytter:
- Kahytter Typer:
20 x suiter: 40 PAX
4 x handicap: 8 PAX
457 x udvendig kahyt: 914 PAX
250 x indvendig kahyt: 500 PAX
- Kahyts størrelse:
- Kahytter Besætning:
- 282
- Køjer besætning:
- Beskrivelse:
282 x besætningskahytter: 632 PAX
- Note Person Kapacitet:
Passager faciliteter
- Passager faciliteter:
Palace Theatre: 602 PAX
Seven Seas Dining room: 636 PAX
Four Seasons Dining room: 266 PAX
Le Bistro: 56 PAX
The Royal Observatory: 134 PAX
Cafe Royal: 112 PAX
Piazza San Marco: 60 PAX
Coffee Bar: 40 PAX
Frame 32 disco: 118 PAX
Polo Club Piano Bar: 63 PAX
Royal Fireworks: 85 PAX
House of Lords Lounge: 82 PAX
- Restauranter:
- Barer:
- Barer:
- Catering område:
- Note Spisesteder:
- Swimmingpool:
- Swimming pool:
- Spabad:
- Jacuzzi:
- Vand-rutchebaner:
- Solarium:
- Butikker:
- Underholdning & højttaleranlæg:
- Audiovisuelt udstyr:
- Passager info system:
- Teater udstyr:
- Underholdningssystem:
- Pool udstyr:
- Minniger
- Tidligere Passager Faciliteter:
1992:
Observation Lounge: 134 PAX
Night Club: 217 PAX
Bar/conference: 157 PAX
Epicurian Restaurant: 485 PAX
Palace Show lounge: 602 PAX
Piano Bar: 68 PAX
Disco: 118 PAX
Café/Buffet: 116 PAX
Boutique:
Casino:
Gym:
Aerobics:
Children Playroom:
Outdoor café:
- Note forbrug:
Indretning
- Indretnings-arkitekt:
A&M Katzourakis
- Interiør:
- Kahyts lås:
- TrioVing
- Pengeskabe i kahyt:
- HMS
- Tæpper:
- Navan Carpets / Brintons
- Lofter:
- Gulve:
- Møbel & gardin-stof:
- 0
- Stof:
- Læder:
- Møbler:
- Posthaus / Sangiorgio
- Stole:
- Flysæder:
- Dæk:
- Teak dæk:
- Dækbelægning:
- Bolidt / Bergo
- Fliser:
- Marmor:
- Laminat:
- Skiltning:
- Mahrahrens
- Porcelæn:
- Minibar:
- Flysæder:
- Lamper i passager-områder:
- Lys:
- Strømforsyning:
- Telefon system:
- Glas dekorationer:
- Væg dekorationer:
- Væg panel:
- Sammenfoldelige vægge:
- Galleri udstyr:
Tanke
- Lasttankens kapacitet:
- Slop-tank kapacitet:
- Balasttanke:
- 0
- Balasttanke:
- 1.553tons
- Brændstof-tanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 1.650tons
- HFO:
- 0
- HFO:
- 0
- LNG:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Dieselolie:
- 341tons
- Lavsvovl Diesel:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Smøreolie:
- 70tons
- Frisk Vand:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Drikkevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Kloak Grå:
- 0
- Kloak Sort:
- 0
- Urin:
- 0
- Behandlet Vand:
- 0
- Slam:
- 0
- Vaskevand:
- 0
- Teknisk vand:
- 0
- Kedelfødevand:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Trim tanke:
- 0
- LBC:
- 0
- Ferskvands-produktion:
- Tank Kapacitet:
- Spildevands-behandling:
- Ballast Kontrol System:
- Krængningstanke:
- LNG tanke:
- Frisk Vand Anlæg:
- Osmotec
- Brændstof / smøreolie separator:
- Skralde Kapacitet:
- 0
- Note: tanke:
Sikkerhed
- Rednings-udstyr:
- Redningsbåde:
- Redningsbåde type:
Fassmer / Waterman
- Redningsflåder:
- 0
- Note: Redningsflåde:
Viking
- Buoyant apparatus:
- Note Buoyant apparatus:
- Redningsveste:
- 0
- Redningskrandse:
- Design software:
- Mob-boat:
- CO2 anlæg:
- Davits:
- Schat Harding
- Marine evacuation system:
- MES kapacitet:
- MES System:
- Brand detektor system:
- Salvico
- Alarm & overvågning:
- Brand alarm system:
- Salvico
- Brandslukning:
- Brandslukningsmaskine:
- Ildslukker:
- Branddøre:
- Armbrecht & Partner
- Sprinkler:
- Rudolf Otto Meyer / Wormald
- Nødbelysning:
- Vandtætte døre:
- Tebul
- Survey TV:
- Nød belysning:
- GMDSS:
- Sikkerheds glas:
- Marine escape system:
- Evakuerings-system:
- Nødautomatisering:
- Note: sikkerhed:
Udstyr
- Ramper:
- Ramper:
- Adgangsveje:
- Linkspan design:
- Køretøjs-elevator:
- Udstyr:
- Elevator:
- 4
- Elevatorer:
Lutz
- Rulletrapper:
- Tender:
- Ankerkæde længde:
- 0
- Ankerkæde diameter:
- 0
- Karakter af ankerkæder:
- Anker total vægt:
- 0
- Ankre:
- Kraner:
- Laste computer:
- TV:
- Air Condition:
- Noske K / Fläkt / Hi-Press / Sabroe
- AC-kølere:
- Ventilation:
- Fordampere:
- Pool sliding dome:
- Selvbetjeningstællere:
- Dispenser:
- Hotel & Management System:
- Kabys:
- Metos
- Pentry:
- Navalmar
- Kassesystem:
- Proviant håndtering:
- Drikkevarer dispenser:
- Affald behandling:
- Affaldsskakt:
- Kompostkværne:
- Zodiacs:
- Zodiac beskrivelse:
- Køling:
- Sabroe
- Omvendt osmoseanlæg:
- Skinner:
- Aluminiums Paneler:
- Paneler:
- Toiletter:
- EVAC
- Toiletter:
- 0
- Vacum toiletter:
- Badeværelses-enheder:
- Elektriske installationer:
- Elektronik:
- Pooldæk cover:
- Lufttørringsanlæg:
- Vaskeri:
- Bildæk:
- Surringsudstyr:
- Pumper:
- Manifold:
- Septic Plant:
- Behandling af sort vand:
- Tank sounding:
- Wet units:
- Profiler:
- Platformkontrol:
- Helipad:
- Aluminiumslegering:
- Koblinger:
- Ben:
- Ben Længde:
- 0
- Hoved Slæbewire:
- Note Udstyr:
Historik
- Historiske navne:
Skibsnavn Periode Søsat som: Birka Queen (1990) Royal Majesty (2. juli 1992 - november 1997) Norwegian Majesty (november 1997 - 26. november 2009) Louis Majesty (26. november 2009 - 19. april 2012) Thomson Majesty (19. april 2012 - 6. december 2017) Majesty (6. december 2017 - 25. juli 2018) Princess Iris (25. juli 2018 - november 2018) Crown Iris (november 2018 - )
- Historiske ejere:
Ejer Periode Bestilt af: Birka Line AB, Sverige (1990) Majesty Cruise Line (2. juli 1992 - november 1997) Norwegian Cruise Line (NCL), Miami, Florida, USA (november 1997 - 23. april 2008) Louis Cruise Lines, Limassol, Cypern (23. april 2008 - august 2012) Majesty Trading Opco LLC, Piræus, Grækenland (august 2012 - 30. juli 2018) Universe Cruises Ltd., Haifa, Israel (30. juli 2018 - )
- Historiske Rederier:
Rederi Periode Majesty Cruise Line (2. juli 1992 - november 1997) Norwegian Cruise Line (NCL), Miami, Florida, USA (november 1997 - november 2008) Louis Cruise Lines, Limassol, Cypern (23. april 2008 - maj 2012) Thomson Cruises. Ltd., England (maj 2012 - oktober 2017) Marella Cruises, England (oktober 2017 - 6. december 2017) Majesty Trading Opco LLC, Piræus, Grækenland (6. december 2017 - 30. juli 2018) Mano Cruise (Mano Maritime Ltd.), Haifa, Israel (30. juli 2018 - )
- Historiske ISM:
ISM Periode Norwegian Cruise Line (NCL), Miami, Florida, USA (14. marts 2003 - 11. maj 2004) NCL Bahamas Ltd., Miami, Florida, USA (11. maj 2004 - 3. maj 2008) Norwegian Cruise Line (NCL), Miami, Florida, USA (3. maj 2008 - 9. november 2009) Core Marine Ltd. (9. november 2009 - 22. november 2014) Optimum Shipmanagement Service (22. november 2014 - 30. juli 2018) Ukendt (30. juli 2018 - 15. februar 2019) Mano Cruise (Mano Maritime Ltd.), Haifa, Israel (15. februar 2019 - )
- Historiske Ruter:
Rute Periode Krydstogter (7. juli 1992 - )
- Historiske Flag:
Flagstat Periode Panama (2. juli 1992 - maj 1997) Bahamas (maj 1997 - 26. november 2009) Malta (26. november 2009 - 25. juli 2018) Panama (25. juli 2018 - )
- Historiske Hjemsteder:
Hjemsted Periode Panama (2. juli 1992 - maj 1997) Nassau (maj 1997 - 26. november 2009) Valletta (26. november 2009 - 25. juli 2018) Panama (25. juli 2018 - )
- Historiske Kaldesignal:
Kaldesignal Periode C6OY4 (maj 1997 - 26. november 2009) 9HA2188 (26. november 2009 - 25. juli 2018) 3EGC6 (25. juli 2018 - )
- Historiske MMSI:
MMSI nummer Periode 309902000 (maj 1997 - 26. november 2009) 248124000 (26. november 2009 - 25. juli 2018) 370610000 (25. juli 2018 - )
- Historik Pennant::
- Historiske Havnekendings Nr.:
- Historiske Kontrol-numre:
- Historiske P&I forsikrings-selskab:
- Historisk type:
- Historiske klasseselskaber:
- Kaptajn:
- Søsterskibe:
- Projekteret:
- Projekteret:
- Bestilt:
- 15. september 1988
- Bestilt:
- Første Stål Skåret:
- Kølstrakt:
- 23. januar 1990
- Kølstrakt:
- Søsat:
- Søsat:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Bilbrev:
- Færdig:
- Leveret:
- 1. juli 1992
- Leveret:
- Navn afsløret :
- Døbt:
- Døbt Sted:
- Gudmor:
- Liza Minnelli
- Jomfrurejse:
- Jomfrurejse rute:
- Udgået:
- Solgt til Skrotning:
- Solgt til Skrotning:
- Skrottet :
- Skrottet:
- Forlist:
- Renoveret:
- Januar - april 1999 - Renoveret og forlænget med 27 meter på Lloyd Werft, pris $53,3 millioner. 2018
- Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / Periode Begivenhed / Hændelse januar - april 1999 Forlænget ved Lloyd Werft Bremerhaven GmbH.
- Horn:
- Noter:
- Søskende:
Billeder
- Billeder:
Statistik
- Statistik:
- Oprettet:
- 25. januar 2021 14:03
- Sidst opdateret:
- 5. april 2023 09:52
- Hvor er CROWN IRIS?:
Skriv et svar