Maritime Billeder & Data

EUROPEAN TRADER – IMO: 7708778

Hoveddata

Billede:
IMO:
7708778
MMSI:
244697000
ENI:
Kaldesignal:
PBBU
Hjemhavn:
Rotterdam
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1978
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
2012
Forlist:
Udgået:
07/06/2012
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
164,55meter
Længde imellem perpendikulær:
164,44meter
LOA:
176,2meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
0
Bredde Ext.:
20,4meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,56meter
Dybgang design:
6,254meter
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
12,2meter
Dybde til hoveddæk:
-1meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
5.970mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,617meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:
Værdi
Dybde nedre trailerdæk6,80 m.
Dybde tween trailerdæk12,20 m.
VærdiPeriode
Længde imellem perpendikulær132,50 m.(18. august 1978 - 1995)
LOA141,51 m.(18. august 1978 - 1995)
Bredde20,60 m.(18. august 1978 - 1995)

Skrog

Værft:
Hitachi Shipbuilding and Engineering Co. Ltd., Ariake Shipyard, Nagasu, Japan
Skrog nr.:
4603
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:

Forlænget i 1995 ved Astilleros de Santander S.A., Spanien

Design:

Knud E Hansen

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Niigata Pielstick 14 PC2-5V diesel, 5736 kW

Effekt :
11.472KW
BHP:
15.600BHP
IHK:
0
rpm:
520
Boring:
400mm.
Slaglængde:
460mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

2 stk. Hitachi B&W 6 S28 LH diesel, 1103 kW

Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
17knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
53tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa
Propel Diameter:
4,2meter
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
KaMeWa
Bovproller Effekt:
800KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Willi Becker
Stabilisator:
2 stk. Denny-Brown finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Ulstein
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

P&O FERRIES HOLDINGS LTD, Dover, England

Ejer IMO:
5299962
Rederi:

P&O FERRIES LTD, Dover, England

Rederi IMO:
0016363
ISM Manager:

P&O FERRIES HOLDINGS LTD, Dover, England

ISM IMO:
5299962
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
17.068tons
Nettotonnage:
5.203tons
Bruttoregister-ton:
1tons
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
8.551tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
390TEU
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
2794meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
DækFrihøjde (FH)Lanemeter (LM)
Øvreåbent554
Tween4,418 m.862
Nedre4,617 m.940
Tanktop4,557 m.438
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:
VærdiPeriode
Lanemeter2160(18. august 1978 - 1995)

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
24
Besætning fordeling:

Officere: 12
Besætning: 12

Passagerer:
12PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
12 stk. chauffører
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
3.510m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
957m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
194m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Eksterne ramper:
Hækrampe: 16,15 x 14,88 meter (LxB)

Interne ramper:
Løftbar rampe imellem nedre og tanktop: 3,55 meter bred.
Fast rampe imellem nedre og tween dækket: 4,0 meter bred.
Fast rampe imellem tween og øvre dæk: 4,0 meter bred.

Adgangsveje:
MacGregor
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
NavnPeriode
Dana Maxima(18. august 1978 - 17. november 2000)
Tor Maxima(17. november 2000 - 18. marts 2008)
European Trader(18. marts 2008 - 7. juni 2012)
Historiske ejere:
EjerPeriode
DFDS A/S(18. august 1978 - 31. juli 2000)
DFDS Tor Line A/S(31. juli 2000 - 3. september 2001)
DFDS A/S(3. september 2001 - 17. december 2001)
Sea Maxima KS (General Partner Goliat Shipping A/S (Niels Hugo Sand)), Oslo, Norge(17. december 2001 - 18. marts 2008)
P&O Ferries Ltd.(18. marts 2008 - 7. juni 2012)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
DFDS A/S(18. august 1978 - 31. juli 2000)
DFDS Tor Line A/S(31. juli 2000 - 3. september 2001)
DFDS A/S(3. september 2001 - 18. marts 2008)
P&O Ferries Ltd.(18. marts 2008 - 7. juni 2012)
Historiske ISM:
ISMPeriode
GOLIAT SHIPPING AS(10. januar 2003 - 27. december 2006)
WILHELMSEN SHIP MANAGEMENT AS(27. december 2006 - 18. marts 2008)
Ukendt(18. marts 2008 - 27. august 2008)
P&O FERRIES HOLDINGS LTD(27. august 2008 - 27. august 2008)
P&O NORTH SEA FERRIES(27. august 2008 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Esbjerg - Grimsby(30. september 1978 - 29. maj 1994)
Esbjerg - Immingham - North Shields(21. juli 1995 - 24. juli 1996)
Esbjerg - Immingham(24. juli 1996 - januar 2002)
Cuxhaven - Immingham(12. januar 2002 - 3. maj 2002)
Esbjerg - Immingham(3. maj 2002 - februar 2004)
Kristiansand - Brevik - Immingham(september 2005 - februar 2006)
Fredericia - København - Klaipeda(24. februar 2006 - 18. februar 2008)
Zeebrugge - Hull(24. marts 2008 - april 2012)
Historiske Flag:
FlagPeriode
Danmark(18. august 1978 - 17. december 2001)
Norge(17. december 2001 - 18. marts 2008)
Holland(18. marts 2008 - 7. juni 2012)
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Esbjerg(18. august 1978 - 17. december 2001)
Oslo(17. december 2001 - 18. marts 2008)
Rotterdam(18. marts 2008 - 7. juni 2012)
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
OWRN(18. august 1978 - 23. august 1988)
OWRN2(23. august 1988 - 17. december 2001)
LATG5(17. december 2001 - 18. marts 2008)
PBBU(18. marts 2008 - 7. juni 2012)
Historiske MMSI:
MMSIPeriode
244697000(18. marts 2008 - 7. juni 2012)
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Kontrol nr.Periode
D 2623(18. august 1978 - 17. december 2001)
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
16. marts 1977
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
5. januar 1978
Kølstrakt:
Søsat:
20. april 1978
Søsat:
Prøvetur:
19. juli 1978
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
18. august 1978
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
DatoBegivenhed
19. august 1978Afsejlede fra værftet til Kobe, for at tage en last til Hamborg. Afsejler samme dag imod Hamborg.
20. september 1978Ankom til Esbjerg fra hamborg.
April 2012Solgt til ophugning i Tyrkiet.
9. juni 2012Ankom til Aliaga, Tyrkiet for ophugning.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
9. november 2021 10:58
Sidst opdateret:
18. marts 2022 12:23
Hvor er EUROPEAN TRADER?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.