Maritime Billeder & Data

URD – IMO: 7826855

Hoveddata

Billede:
IMO:
7826855
MMSI:
219000776
ENI:
Kaldesignal:
OUYL2
Hjemhavn:
Kalundborg
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1981
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
A 444
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
155,75meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
171,05meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
20,21meter
Bredde Ext.:
20,82meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,19meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
6,9meter
Dybde til hoveddæk:
6,6meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Værft: Nuovi Cantieri Apuania SpA., Marina di Carrara, Italien.
Skrog nr.:
2119
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
2
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

3 stk. Mirrless Blackstone diesel hjælpemaskine, 2856 kW
1 stk. MAN B&W diesel hjælpemaskine, 1060 bhk
1 stk. Detroit diesel hjælpemaskine, 2050 bhk
2 stk. MWM TBD511V12 diesel, 12000 bhk (1981 - 1998)
2 stk. Wärtsilä diesel (1998 - )

Effekt :
9.708KW
BHP:
13.193BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
17,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
1500 cSt
Brændstof-forbrug:
38tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
ETA Pilot
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Liaaen propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
227
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
1 stk. Liaaen 600 kW, 1 stk. KaMeWa 590 kW
Bovproller Effekt:
600KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
CNR finner
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

STENA REDERI A/S

Ejer IMO:
5579685
Rederi:

STENA REDERI A/S

Rederi IMO:
5579685
ISM Manager:

STENA MARINE MANAGEMENT APS, Hellerup, Danmark

ISM IMO:
5995361
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
LRV16804
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
13.144tons
Nettotonnage:
3.943tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
4.655tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
69Trailere
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
1600meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Øvredæk: FH 4,44 meter, 33 trailere.
Hoveddæk: FH 6,26 meter, 36 trailere.

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
17
Besætning fordeling:
Passagerer:
600PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
13
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

13 x 4 sengs kahyt: 52 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Restaurant: 66 PAX
Cafeteria: 296 PAX

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
OC Catering
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
220V
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
2.156m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
217m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
76m3
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
200m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Hækrampe: 13,1 x 12,3 meter. (LxB)
Side luge/rampe øvredæk
Side luge hoveddæk

Adgangsveje:
MacGregor
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:

Easy Rider (14. maj 1981 - 3. april 1987)
Seafright Highway (3. april 1987 - 1988)
Boyana (1988 - 30. november 1990)
Aktiv Marine (30. november 1990 - 1991)
Urd (1991 - )

Historiske ejere:

Castello Hellas Shipping Co., Piræus, Grækenland (14. maj 1981 - 30. juni 1985)
Sealink UK Ltd, London, England (30. juni 1985 - 1988)
So Mejdunaroden Automobile Transport (S.M.A.T), Bourgas, Bulgarien (1988 - juni 1990)
Nordström & Thulin AB, Stockholm, Sverige (juni 1990 - 31. oktober 1990)
Arka Marine II K/S, Århus, Danmark (31. oktober 1990 - 2. august 1994)
BG Garanti Forsikringsselskab A/S, Frederiksberg, Danmark (2. august 1994 - 15. september 1997)
DSB Rederi A/S, Korsør, Danmark (14. juni 1995 - 21. maj 1997)
Scandlines A/S, Danmark (21. maj 1997 - 16. juni 1998)
Scandlines Aktiengesellschaft Fährgeselschaft, Tyskland (16. juni 1998 - 7. oktober 1998)
Scandlines AG, Tyskland (7. oktober 1998 - 15. oktober 1998)
Scandlines Danmark A/S, Danmark (15. oktober 1998 - 9. december 2010)
Stena Line Baltic A/S, Frederikshavn, Danmark (9. december 2010 - 28. september 2012)
Dru A/S, København, Danmark (28. september 2012 - 1. oktober 2012)
Sol Dru A/S, København, Danmark (1. oktober 2012 - 15. august 2013)
Stena Line Baltic A/S, Frederikshavn, Danmark (15. august 2013 - )

Historiske Rederier:

Grimaldi-Siosa Lines S.A. (Sicula Oceanica S.A.), Italien (20. maj 1981 - 1982)
North Sea Ferries B.V., Rozenburg, Holland (28. april 1982 - 24. juni 1982)
UMEF (august 1982 - 1983)
Sealink UK Ltd, London, England (30. juni 1985 - 1988)
So Mejdunaroden Automobile Transport (S.M.A.T), Bourgas, Bulgarien (1988 - juni 1990)
Nordström & Thulin AB, Stockholm, Sverige (juni 1990 - 31. oktober 1990)
Danske Statsbaner, Danmark (1991 - 14. juni 1995)
DSB Rederi A/S, Korsør, Danmark (14. juni 1995 - 21. maj 1997)
Scandlines A/S, Danmark (21. maj 1997 - 16. juni 1998)
Scandlines Aktiengesellschaft Fährgeselschaft, Tyskland (16. juni 1998 - 7. oktober 1998)
Scandlines AG, Tyskland (7. oktober 1998 - 15. oktober 1998)
Scandlines Danmark A/S, Danmark (15. oktober 1998 - 9. december 2010)
Stena Line Baltic A/S, Frederikshavn, Danmark (9. december 2010 - 28. september 2012)
Dru A/S, København, Danmark (28. september 2012 - 1. oktober 2012)
Sol Dru A/S, København, Danmark (1. oktober 2012 - 15. august 2013)
Stena Line Baltic A/S, Frederikshavn, Danmark (15. august 2013 - )

Historiske ISM:
Historiske Ruter:

Genova - Lagos (20. maj 1981)
Rotterdam - Hull (29. april 1982 - 24. juni 1982)
Koper - Patras (august 1982 - 1983)
Dover - Zeebrugge (23. juni 1987 - 1988)
Holyhead - Dun Laoghaire (august 1988 - september 1988)
Århus - Kalundborg (1991 - 11. juni 1999)
Århus - Aabenraa - Klaipeda (august 1999 - 2001)
Rostock - Liepaja (maj 2001 - 2005)
Rostock - Ventspils (11. oktober 2005 - 2006)
Århus - Aabenraa - Klaipeda (januar 2006 - 15. januar 2006)
Rostock - Ventspils (2007 - )
Ventspils - Travemünde (20. januar 2010 - 5. september 2011)
Liepaja - Travemünde (3. november 2011 - )

Historiske Flag:

Grækenland (maj 1981 - juni 1985)
Bermuda (juni 1985 - 1988)
Danmark (22. april 1991 - )

Historiske Hjemsteder:

Piræus (maj 1981 - juni 1985)
Hamilton (juni 1985 - 1988)
Århus (22. april 1991 - 23. april 1991)
Kalundborg (23. april 1991 - )

Historiske Kaldesignal:

OUYL (22. april 1991 - 21. juni 1999)
OUYL2 (21. juni 1999 - )

Historiske MMSI:

219000776 (22. april 1991 - )

Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:

Stena Gothica (ex. Lucky Rider) (7826867)

Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
26. september 1979
Kølstrakt:
Søsat:
12. juli 1980
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
24. juni 1981
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:

Dimensioner
Længde: 140,83 m, Længde overalt: 150,8 m, Bredde: 20,2 m, Dybgang: 6,1 m (1981)

Tonnage
BT: 11030, BRT: 5615,46, NT: 3309 (maj, 1994)

Kapacitet
240 passagerer, 325 personbiler, 920 lanemeter (1981)

Fart
Fart: 19 knob (1981)

Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
15. februar 2021 21:45
Sidst opdateret:
8. januar 2023 11:33
Hvor er URD?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.