Maritime Billeder & Data

CONNEMARA – IMO: 9349760

Hoveddata

Billede:
IMO:
9349760
MMSI:
209236000
ENI:
Kaldesignal:
5BEQ4
Hjemhavn:
Limassol
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
2007
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
177,4meter
LOA:
186,5meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
25,6meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,5meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
9,14meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
176,65meter
Load line Bredde:
25,57meter
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Cantiere Navale "Visentini" di Visentini Francesco & C., Donada, Italien
Skrog nr.:
216
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
2
Dæk delvise:
1
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. MAN B&W 9L48/60B diesel, 10800 kW

Effekt :
21.600KW
BHP:
29.360BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
23,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Xiang CR3 HK International

Ejer IMO:
6082035
Rederi:

Stena RoRo AB, Göteborg, Sverige

Rederi IMO:
1364731
ISM Manager:

Stena Marine Management ApS, Hellerup, Danmark

ISM IMO:
5995361
Klassen leveret:
11. maj 2007
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
82721
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
27.414tons
Nettotonnage:
8.500tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
7.000tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
195
Lastbiler:
-1
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
2255meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

170 personbiler, 2255 lanemeter (2007 - 2016)
195 personbiler, 2255 lanemeter (2016 - )

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
500PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
480
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

1000 passagerer, 480 køjepladser (2007 - 2016)
500 passagerer, 480 køjepladser (2016 - )

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Borja(11. maj 2007 - 26. marts 2010)
Baltic Amber(26. marts 2010 - 26. juni 2011)
Norman Asturias(26. juni 2011 - 11. februar 2016)
Asterion(11. februar 2016 - 11. april 2018)
Connemara(11. april 2018 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Visemar di Navigazione Srl, Bari, Italien(11. maj 2007 - 18. juni 2007)
Stena Roro Co., London, England(18. juni 2007 - 12. november 2007)
Stena North Sea Ltd., London, Storbrittanien(12. november 2007 - februar 2016)
Anek Lines Sa(februar 2016 - 10. april 2018)
Stena RoRo Navigation Ltd.(10. april 2018 - 20. februar 2019)
Xiang CR3 HK International(20. februar 2019 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Stena Roro Co., London, England(11. maj 2007 - 1. juni 2007)
Northern Marine Manangement Ltd.(1. juni 2007 - 4. april 2014)
Stena RoRo AB, Göteborg, Sverige(4. april 2014 - februar 2016)
Anek Lines Sa(februar 2016 - 10. april 2018)
Brittany Ferries, Morlaix, Frankrig(10. april 2018 - november 2019)
Stena RoRo AB, Göteborg, Sverige(november 2019 - )
CharterPeriode
Baleària S.A. (Eurolines Maritimes), Spanien(20. maj 2007 - 20. februar 2010)
Ave Line, Riga, Litauen(26. marts 2010 - 16. oktober 2010)
DFDS Seaways A/S, København, Danmark(16. oktober 2010 - 20. februar 2011)
LD Lines (Louis Dreyfus Armateurs Group), Dover, England(marts 2011 - november 2011)
LD Lines (Louis Dreyfus Armateurs Group), Dover, England(december 2011 - september 2014)
Inter Shipping, Tanger, Marokko(oktober 2014 - januar 2016)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Ukendt(22. maj 2007 - 12. november 2007)
Northern Marine Manangement Ltd.(12. november 2007 - 12. marts 2014)
Northern Marine Ferries Ltd.(12. marts 2014 - 21. juli 2016)
Blue Star Ferries(21. juli 2016 - 10. april 2018)
Northern Marine Ferries Ltd.(10. april 2018 - 7. november 2019)
Ukendt(7. november 2019 - 6. november 2020)
Stena Marine Management ApS, Hellerup, Danmark(6. november 2020 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Barcelona - Palma de Mallorca(20. maj 2007 - november 2007)
Travemünde - Ventspils / Travemünde - Riga(11. april 2010 - oktober 2010)
Klaipeda - Kiel(17. oktober 2010 - 20. februar 2011)
Marseille - Tunis(3. marts 2011 - april 2011)
Saint Nazaire - Gijon(17. april 2011 - 9. november 2011)
Saint Nazaire - Gijon(1. december 2011 - 2013)
Poole - Santander(3. november 2013 - 5. januar 2014)
Poole - Santander  / Poole - Gijón(5. januar 2014 - 19. september 2014)
Algeciras - Tanger Med(27. september 2014 - januar 2016)
Santander - Cork(10. maj 2018 - november 2019)
Santander - Portsmouth(13. november 2019 - november 2020)
Bilbao - Rosslare / Rosslare - Cherbourg(november 2020 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Italien(11. maj 2007 - 16. december 2014)
Danmark
(16. december 2014 - 11. februar 2016)
Grækenland
(11. februar 2016 - 11. april 2018)
Cypern
(11. april 2018 - 5. november 2019)
Frankrig
(5. november 2019 - 3. november 2020)
Cypern
(3. november 2020 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Bari(11. maj 2007 - 16. december 2014)
Frederikshavn(16. december 2014 - 11. februar 2016)
Piræus(11. februar 2016 - 11. april 2018)
Limassol(11. april 2018 - 5. november 2019)
Morlaix(5. november 2019 - 3. november 2020)
Limassol(3. november 2020 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[ICEC](11. maj 2007 - 16. december 2014)
[OWDO2](16. december 2014 - 11. februar 2016)
[SVAI3](11. februar 2016 - 11. april 2018)
[5BEQ4](11. april 2018 - 5. november 2019)
[FLXR]
(5. november 2019 - 3. november 2020)
[5BEQ4](3. november 2020 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
247196400(11. maj 2007 - 16. december 2014)
219628000(16. december 2014 - 11. februar 2016)
241450000(11. februar 2016 - 11. april 2018)
209236000(11. april 2018 - 5. november 2019)
228379900(5. november 2019 - 3. november 2020)
209236000(3. november 2020 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Sorrento (ex. Eurostar Valencia)9264312
Catania (ex. Eurostar Salerno)9261554
Florencia (ex. Golfo Aranci)9287584
Albayzin (ex. Golfo Degli Angeli)9304631
Stena Scandica (ex. Lagan Viking)9329849
Stena Baltica (ex. Mersey Viking)9329851
Stena Horizon (ex. Cartour Beta)9332559
Corfù (ex. Cartour Gamma)9349758
Dimonios (ex. Borja Dos)9349772
Stena Flavia (ex. Watling Street)9417919
Stena Livia (ex. Norman Voyager)9420423
Scottish Viking9435454
Norman Atlantic (ex. Akeman Street)9435466
Visemar One9498743
Cartour Delta9539042
Epsilon (ex. Cartour Epsilon)9539054
Hypatia de Alejandria9498755
Marie Curie9498767
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
20. december 2004
Kølstrakt:
Søsat:
18. december 2006
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
11. maj 2007
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
3. juli 2022 21:05
Sidst opdateret:
5. juli 2022 10:31
Hvor er CONNEMARA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.