Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

STENA FLAVIA – IMO: 9417919

Hoveddata

Billede:
IMO:
9417919
MMSI:
219560000
ENI:
Kaldesignal:
OWOD2
Hjemhavn:
Frederikshavn
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
2008
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
8174910
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
176,65meter
LOA:
186,42meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
25,6meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde over hjulkasserne:
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,2meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
4,8meter
Dybgang for max:
6,76meter
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
4,8meter
Dybgang agter max:
6,76meter
Dybde:
9,15meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Kølhøjde:
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Længde mellem stopbomme:
0
Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
0
Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Cantiere Navale "Visentini" di Visentini Francesco & C., Porto Viro, Italien
Skrog nr.:
219
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Pneumatiske døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. MAN B&W 9L48/60B diesel, 10800 kW

Effekt :
21.600KW
BHP:
0
IHK:
0
rpm:
514
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
24knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
0
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
1300KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Xiang CR4 HK International Ship Lease Co., Limited, Hong Kong

Ejer IMO:
6082049
Rederi:

Stena RoRo AB, Göteborg, Sverige

Rederi IMO:
1364731
ISM Manager:

Stena Rederi A/S, Hellerup, Danmark

ISM IMO:
5995361
Klassen leveret:
3. juni 2016
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
LRV9200
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
26.904tons
Nettotonnage:
8.912tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
5.645tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
195
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
115Trailere
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
2255meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
830PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
32,414
PAX / Crew forhold:
0
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
8
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
103
Dæk med kahytter:
1
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Kulbeholdning:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Redningsbælter:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Watling Street(7. april 2008 - juni 2008)
Pilar Del Mar(juni 2008 - 23. februar 2010)
Watling Street(23. februar 2010 - 9. april 2013)
Stena Flavia(9. april 2013 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Watling Street Ltd. (Epic Shipping), Hong Kong(7. april 2008 - 29. april 2012)
Stena RoRo AB, Göteborg, Sverige(29. april 2012 - februar 2019)
Xiang CR4 HK International Ship Lease Co., Limited, Hong Kong(februar 2019 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Watling Street Ltd. (Epic Shipping), Hong Kong(7. april 2008 - juni 2008)
Isleña Marítima de Contenedores, S.A. (ISCOMAR), Palma de Mallorca, Spanien(juni 2008 - 18. september 2009)
Watling Street Ltd. (Epic Shipping), Hong Kong(18. september 2009 - februar 2010)
Acciona Trasmediterranea S.A., Madrid, Spanien(februar 2010 - februar 2010)
T-Link Lines, Italien(22. februar 2010 - 26. april 2011)
Watling Street Ltd. (Epic Shipping), Hong Kong(26. april 2011 - maj 2011)
Scandlines Baltic A/S, København, Danmark(maj 2011 - 29. april 2012)
Stena RoRo AB, Göteborg, Sverige(29. april 2012 -)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Northern Marine Ferries Limited, Clydebank, Storbritannien(1. maj 2012 - 17. august 2012)
Northern Marine Management Ltd., Glasgow, Storbritannien(17. august 2012 - 16. februar 2018)
Stena Rederi A/S, Hellerup, Danmark(16. februar 2018 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Barcelona - Tanger Med(februar 2010 - februar 2010)
Voltri (Genova) - Termini Imerse (Korsika)(22. februar 2010 - 26. april 2011)
Ventspils - Travemünde(25. maj 2011 - 2. april 2014)
Ventspils - Nynäshamn(3. april 2014 - 14. april 2014)
Ventspils - Travemünde(15. april 2014 - 9. januar 2016)
Ventspils - Nynäshamn (en enkelt ugentlig tur)(april 2015 - januar 2016)
Rosslare - Cherbourg(14. januar 2016 - 8. marts 2016)
Travemünde - Ventspils / Ventspils/Liepaja - Nynäshamn(marts 2016 - 3. december 2016)
Ventspils - Nynäshamn(4. december 2016 - 31. januar 2022)
Liepaja- Travemünde -Liepaja (enkelt tur)(15. oktober 2020 - 15. oktober 2020)
Liepaja- Travemünde(1. februar 2022 - 6. september 2022)
Ventspils - Nynäshamn(7. september 2022 - 8. september 2022)
Liepaja- Travemünde(9. september 2022 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Storbritannien
(7. april 2008 - 15. november 2014)
Cypern
(15. november 2014 - 28. marts 2015)
Storbritannien(28. marts 2015 - 1. oktober 2015)
Danmark
(1. oktober 2015 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
London(7. april 2008 - 15. november 2014)
Limassol(15. november 2014 - 28. marts 2015)
London(28. marts 2015 - 1. oktober 2015)
Frederikshavn(1. oktober 2015 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
2ASI7(7. april 2008 - 15. november 2014)
5BJG4(15. november 2014 - 28. marts 2015)
2ASI7(28. marts 2015 - 1. oktober 2015)
OWOD2(1. oktober 2015 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
235064391(7. april 2008 - 15. november 2014)
209898567(15. november 2014 - 28. marts 2015)
235064391(28. marts 2015 - 1. oktober 2015)
219560000(1. oktober 2015 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Eurostar Valencia9264312
Eurostar Salerno9261554
Golfo Aranci9287584
Golfo Degli Angeli9304631
Lagan Viking9329849
Mersey Viking9329851
Cartour Beta9332559
Cartour Gamma9349758
Borja9349760
Borja Dos9349772
Norman Voyager9420423
Scottish Viking9435454
Akeman Street9435466
Visemar One9498743
Cartour Delta9539042
Cartour Epsilon9539054
Hypatia de Alejandria9498755
Marie Curie9498767
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
1. december 2004
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
28. juli 2006
Kølstrakt:
Søsat:
20. december 2007
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
7. april 2008
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
23. januar 2024 00:04
Sidst opdateret:
11. februar 2024 17:42
Hvor er STENA FLAVIA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.