Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

NORMAN ATLANTIC – IMO: 9435466

Hoveddata

Billede:
IMO:
9435466
MMSI:
247277400
ENI:
Kaldesignal:
IBUM
Hjemhavn:
Bari
Pennant:
Typebetegnelse:
P270
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
2009
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
9 år
Levetid:
5 år
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
177,4meter
LOA:
186,5meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
25,6meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde over hjulkasserne:
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,7meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
0
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Kølhøjde:
Frihøjde Vogndæk:
5,112meter
Længde på vogndæk:
0
Længde mellem stopbomme:
0
Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
0
Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Cantiere Navale "Visentini" di Visentini Francesco & C., Porto Viro, Italien
Skrog nr.:
222
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Pneumatiske døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. MAN B&W 9L48/60B diesel, 10800 kW

Effekt :
21.600KW
BHP:
0
IHK:
0
rpm:
500
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
24knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
4,8meter
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
1300KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Visemar di Navigazione S.r.l., Bari, Italien

Ejer IMO:
5293699
Rederi:

Visemar di Navigazione S.r.l., Bari, Italien

Rederi IMO:
5293699
ISM Manager:

Visemar di Navigazione S.r.l., Bari, Italien

ISM IMO:
5293699
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
28. december 2014
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
26.904tons
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
7.800tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
195
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
2290meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
DækLanemeterBilerFrihøjde
Nedre250 lm.4,335 m.
Bildæk 283 biler1,955 m.
Hoveddæk914 lm.4,887 m.
Bildæk 5122 biler
Vejrdæk + fast rampe1126 lm.5,112 m.
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
850PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
31,652
PAX / Crew forhold:
0
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
109
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
157
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
KahytAntal
Kahyt 2+2 køjer107
Handikapkahyt 1+1 køjer2
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
31
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Kulbeholdning:
0
HFO:
1.473m3
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
310m3
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
376m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
5.965m3
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
792m3
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Redningsbælter:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Akeman Street(21. september 2009 - 16. juni 2011)
Scintu(16. juni 2011 - 17. januar 2014)
Norman Atlantic(17. januar 2014 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Visemar di Navigazione S.r.l., Bari, Italien(21. september 2009 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Visemar di Navigazione S.r.l., Bari, Italien(21. september 2009 - )
CharterPeriode
T-Link Lines, Italien(26. februar 2010 - maj 2011)
Sardegna Regionale Marittima S.p.A. (SAREMAR), Cagliari, Italien(juni 2011 - 2013)
LD Lines (Louis Dreyfus Armateurs Group), Dover, England(januar 2014 - 2014)
Caronte & Tourist Lines S.p.A., Mesina, Italien(oktober 2014 - december 2014)
Anek Lines, Piræus, Grækenland(december 2014 - juli 2019)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Visemar di Navigazione S.r.l., Bari, Italien(21. september 2009 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Voltri (Genova) - Termini Imerse (Korsika)(26. februar 2010 - maj 2011)
Civitavecchia - Golfo Aranci(15. juli 2011 - 16. september 2011)
Civitavecchia - Olbia(16. januar 2012 - september 2012)
Poole - Gijón(5. januar 2014 - 2014)
Patras - Ancona(19. december 2014 - 28. december 2014)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Italien(21. september 2009 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Bari(21. september 2009 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
IBUM(21. september 2009 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
247277400(24. september 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Eurostar Valencia9264312
Watling Street9417919
Golfo Aranci9287584
Golfo Degli Angeli9304631
Lagan Viking9329849
Mersey Viking9329851
Cartour Beta9332559
Cartour Gamma9349758
Borja9349760
Eurostar Salerno9261554
Norman Voyager9420423
Scottish Viking9435454
Borja Dos9349772
Visemar One9498743
Cartour Delta9539042
Cartour Epsilon9539054
Hypatia de Alejandria9498755
Marie Curie9498767
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
19. december 2006
Kølstrakt:
Søsat:
18. juni 2009
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
21. september 2009
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
19. juli 2019
Skrottet:
Forlist:
28. december 2014
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
19. december 2014Ved indspektion af de græske søfartsmyndigheder i Patras, blev seks fejl konstateret, bla. et problem med en branddør og to forhold vedrørende redningsudstyr. Norman Atlantic fik dog lov at sejle.
28. december 2014Norman Atlantic brød i brand på vej fra Patras til Ancona med 411 passagerer og 55 besætningsmedlemmer om bord. Evakuering af færgen vanskeliggjordes af kraftig blæst og kom til at strække sig over mere end et døgn. 11 omkom ved branden. Skibet blev senere bugseret til Bari.
13. juli 2019
Afgik under bugsering fra Bari.
18. juli 2019Ankom til ankerpladsen Aliaga, Tyrkiet.
19. juli 2019Sat på stranden Aliaga, Tyrkiet.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
6. februar 2024 21:58
Sidst opdateret:
11. februar 2024 17:38

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.